Otyłość to problem XXI wieku

0003JCS9U2QIDETW-C114
Otyłość to poważny problem, który dotyka wielu ludzi XXI wieku. Powodem jest przede wszystkim zła dieta, jak również siedzący tryb życia. Trzeba wiedzieć, że skutki otyłości dotyczą wielu obszarów egzystowania ludzi. Każdy kto zmaga się z otyłością, musi liczyć się z odrzuceniem przez innych, spowoduje to, że osoba otyła będzie źle się czuła i będzie miała poczucie, że jest kimś gorszym, a w konsekwencji może prowadzić do depresji. Otyłość to również kłopoty ze zdrowiem. Powoduje obciążenie stawów, mięśnia sercowego i kręgosłupa. Nadwaga to także trudność z zajściem w ciąże oraz całościowe obniżenie jakości funkcjonowania. Ludzie otyli mają często wrażenie, że nie uczestniczą w życiu, a tylko obserwują go z zewnątrz, że omija ich to co najlepsze.
Problemy młodych ludzi z nadwagą
Współcześni młodzi ludzie nie korzystają z uroków wakacji i zamiast spędzać czas np. jeżdżąc na rowerze, spędzają go przed komputerem. Również czas roku szkolnego, nie sprzyja aktywności fizyczna, a zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego stają się normą. Nie ma wątpliwości, że otyłość u dzieci wywołana jest przede wszystkim małą ilością ruchu, ale także złą dietą. Dieta nastolatków to przede wszystkim hamburgery, hot dogi, frytki oraz gazowane napoje, czyli wszystko to, co można określić jako niezdrową żywność.
Profilaktyka jest najważniejsza
Dlatego w przypadku młodych ludzi, tak ważna jest profilaktyka. Bardzo dużą rolę do odegrania mają wychowawcy i rodzice, którzy powinni swoim przykładem promować zdrowy tryb życia. Dlatego zgodnie z obowiązującą ustawą, w sklepikach szkolnych powinna być sprzedawana żywność, którą można określić jako zdrową żywność. Istnieje zakaz sprzedaży rzeczy z majonezem, napojów gazowanych itp. Ponadto bardzo ważne jest również to, aby nauczyciele zadbali, aby lekcje wychowania fizycznego były atrakcyjne i zachęcały do tego, aby w nich uczestniczyć. Ponadto dzieci muszą od małego przyzwyczajać się do picia wody i do tego, by w ich diecie było dużo surowych warzyw i owoców.

Zasady racjonalnego odżywania – żywność wegetariańska

images
Z punktu widzenia fizjologii człowieka, jesteśmy istotami wszystkożernymi. Istnieją jednak pewne grupy społeczne, które z przyczyn moralnych, kulturalnych ,zdrowotnych czy religijnych wyłączają ze swojej diety mięsa ( w tym ryby i owoce morza ).Taki rodzaj praktyk żywnościowych nazywamy wegetarianizmem. W obecnych czasach wegetarianizm praktykowany jest głównie z pobudek etycznych, a żywność wegetariańska cieszy się sporym powodzeniem. Dziś prawie w każdym mieście, bądź każdym zakątku świata istnieją sklepy z żywnością wegetariańską.
Zalety wegeteriańskiego sposobu życia
Żywność wegetariańska i związana z nią dieta ma pozytywny wpływ na organizm człowieka. Zwiększenie spożywania warzyw i owoców łączy się z większą ilością błonnika pokarmowego w diecie oraz witaminy C, a także takich składników jak flawonidy, tokoferole, czy karotenidy. Stosowanie żywności wegetariańskiej zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, układu krążenia, a także zwiększa odporność na infekcje. Zaletą takiej diety jest mała zawartość soli kuchennej, co jest korzystne z punktu widzenia zapobiegania chorobom serca. Dietę wegetariańską, jako zdrowy tryb życia mogą stosować także nasze dzieci.wkacje Dobrze dobrana dieta może zapewnić dzieciom odżywcze potrzeby oraz zdrowotną korzyść. Dieta ta bogata w owoce i błonnik zawiera niską zawartość tłuszczów. Szczególną zaletą diety jest także redukcja cholesterolu i utrzymanie zdrowej wagi. Jednakże należy pamiętać że dzieci i młodzież na diecie wegetariańskiej muszą uważać by otrzymywać odpowiednią ilość witamin i minerałów. Dlatego warto przed zastosowaniem diety udać się do dietetyka, ponieważ nieprawidłowo prowadzona dieta bezmięsna może przynieść więcej szkód niż pożytku. Stosowanie zdrowej żywności wegetariańskiej jest całkowicie zdrowe jednak konieczne jest trzymanie się podstawowych zasad i zaleceń.
Żywność wegetariańska zyskuje coraz większą popularność. I chociaż większość z nas nie wyobraża sobie obiadu bez mięsa, to jednak warto spróbować zdrowej żywności wegetariańskiej.

Co trzeba wiedzieć, o efekcie jo-jo?

smacznego-blog-przeklety-efekt-jojo-2
Walka ze zbędnymi kilogramami, przypomina często przysłowiową walkę z wiatrakami. Czasem, nawet najlepsza dieta okazuje się nie skuteczna, gdyż po kilku miesiącach od jej zakończenia, masa ciała wzrasta około 5 kilogramów więcej niż wynosiła masa wyjściowa. Zjawisko to nazywa się efektem jo-jo, a jego powodem zazwyczaj bywa stosowanie zbyt drastycznej diety, czy głodówki, jak również brak aktywności fizycznej.
Czym jest efekt jo-jo?
Dobrze znany większości osobom, które prowadziły dietę, efekt jo-jo, to nic innego jak zwiększenie masy ciała, po zakończeniu odchudzania. Jak pokazuje, dotyczy to około 80% ludzi, którzy podjęli walkę ze zbędnymi kilogramami.
Jak już wspomniano efektu jo-jo mogą spodziewać się osoby, które stosują głodówkę, diety bardzo nisko kaloryczne, jak również diety, które nie są odpowiednio zbilansowane. Powodem powstania efektu jo-jo jest również zbyt mała ilość przyjmowanych płynów, oraz zaniechanie aktywności fizycznej. Nie ma znaczenia, jakiej płci jest osoba, oraz w jakim jest wieku. Na powstanie tego efektu narażone są osoby, które odchudzają się w sposób monotonny, drastyczna dieta, przynosi efekty, ale zazwyczaj krótkotrwałe.

Badania wskazują, że efekt jo-jo może być zjawiskiem, na który człowiek jest skazany ewolucyjnie. Okazuje się, że komórki tłuszczowe w organizmie mają cos w rodzaju pamięci, co sprawia, że masa ciała w dzieciństwie oddziałuje na to ile człowiek będzie ważył w dorosłym życiu. Komórki tłuszczowe, gdy zakończy się dietę, wracają one do swoich poprzednich rozmiarów.
Jak schudnąć bez efektu jo-jo?

86519
Aby uniknąć efektu jo-jo, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Trzeba pamiętać, że odchudzanie nie powinno być tylko jednorazowym aktem, ale trzeba zmienić racjonalnie swój sposób odżywania. Warto dietę wzbogacić o błonnik oraz jeść kilka małych posiłków dziennie. Bardzo ważny jest również odpowiednia aktywność fizyczna, która dostarcza komórkom tlenu i pobudza je do aktywności.

Dieta i aktywność fizyczna, czyli co jest konieczne aby schudnąć?

trzymaj_forme1
Odpowiednia sylwetka ciała i zdrowy organizm, to rzeczy, które chcielibyśmy mieć zapewnione jak najdłużej. Od czego jest to przede wszystkim zależne? Przede wszystkim od nas samych. Już nasze podejście do diety ma istotny wpływ na naszą sylwetkę i na nasze zdrowie. W naszym menu powinny znajdować się posiłki bogate w witaminy, minerały, składniki odżywcze. Dzięki temu nasz organizm ma zapewnioną energię na cały dzień. Zwiększamy jego odporność, dzięki której zwalczamy infekcje i zagrożenia od zewnątrz.

healthy eating and exercise for weightloss diet concept

Dieta powinna jednak ograniczyć spożywanie tłuszczów i węglowodanów. Ich nadmierne spożywanie mogłoby doprowadzić do zwiększenia się tkanki tłuszczowej, a tym samym wagi ciała. Nadwaga z kolei prowadzi do poważnych schorzeń i chorób. Zdrowie zapewniamy sobie jeszcze w czasie aktywnego wypoczynku. Jest on nam potrzebny minimum kilka razy w tygodniu. Aktywnie uczestniczymy w sporcie, wybieramy się na basen, na bieganie, czy nawet na kort tenisowy, aby móc zadbać o swoją sylwetkę. Połączenie diety z właściwym treningiem przyniesie niebagatelne efekty.

Co jeszcze sprzyja odchudzaniu?
Każda osoba, która boryka się z nad wagą wie, jak ważne oprócz zrzucenia zbędnych kilogramów jest poprawa psychicznej kondycji. Nadwaga bardzo często wiąże się z licznymi problemami psychicznymi, ludzie mają kompleksy unikają innych, a w konsekwencji popadają w depresję i podjadają. Dlatego warto zawsze skorzystać z porad osoby, która jest specjalistą w tej dziedzinie czyli z wskazówek dietetyka.

Podpowie on zainteresowanym osobom, jak ćwiczyć żeby schudnąć oraz jak poprawić kondycję fizyczną. Wszystkie te porady oprócz poprawy zdrowia będą okazją do tego, by dowiedzieć się, jak wyjść z depresji.

Aby zrzucić zbędne kilogramy konieczne jest nie tylko prowadzenie aktywnego trybu życia, ale również odpowiednia dieta, a dietetyk doradzi co jeść żeby zrzucić zbędne kilogramy i uniknąć efektu jo-jo. Jednak należy pamiętać, że zbyt szybkie chudnięcie nie jest wcale korzystne dla zdrowia. Skuteczne odchudzanie, to przede wszystkim racjonalna dieta bogata w składniki odżywcze oraz regularna aktywność fizyczna. Dobre zdrowie wpływa również dobrze na psychikę człowieka, gdyż organizm ludzki, działa jak naczynia połączone.

Motywacja w decyzjach o odchudzaniu

c1

Właściwa motywacja w procesie odchudzania jest bardzo ważną rzeczą. Brak motywacji głównie obwinia się za to, że ludzie rezygnują z dobrych praktyk wyciągniętych z procesu odchudzania, zaprzepaszczając wszystkie korzyści, jakie uzyskali. Jest to oczywiście przykra prawda, z którą wielu się musi zderzyć. Prawdą jest jednak fakt, iż rzeczywistość wcale taka smutna być nie musi. Można naprawdę bardzo dużo osiągnąć tylko poprzez to, że się postawi na odpowiedzialną dietę oraz regularny wysiłek fizyczny. Niestety, ale odchudzanie istnieje w ogólnej świadomości pod przykrywką cierpienia, wyrzeczenia oraz ogromnego wysiłku, który finalnie zostaje zaprzepaszczony. Może powinniśmy nie traktować odchudzania, jako praktyki przejściowej, ale jako trwałe wdrożenie pewnych zachowań prozdrowotnych. Trzeba przyznać, że z wielu względów może to być posunięcie bardzo korzystne. Efekt jojo występuje głównie dlatego, że nie traktujemy zaleceń jako coś, co może stać się fundamentem naszej diety, a jedynie jako narzędzie, które w przyszłości też pomoże szybko schudnąć.

motywator_51b836da7f9646.46911481

Otóż rzeczywistość bywa brutalna i powrót do prawidłowej wagi może nie być taki prosty jak kiedyś. Wszyscy musimy mieć na uwadze konsekwencje zdrowotne wielu naszych zachowań oraz zagrożenie jakie nam towarzyszy w związku z naszym stylem życia. Możemy naprawdę sobie zrobić krzywdę poprzez nieodpowiedzialne spożywanie pokarmów i brak działań, które poprawiłyby wzorce naszego żywienia.